Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013

Μερικές σκέψεις πριν την απονομή...
 Δουλεύοντας με τα τμήματα προετοιμασίας για εξετάσεις

Οι τάξεις εξετάσεων έχουν διαφορετική προσέγγιση στη διδασκαλία από τις προηγούμενες-δεν μαθαίνουμε την γλώσσα μέσα από διάφορες δραστηριότητες χαλαρά και χωρίς άγχος αλλά δουλεύουμε στοχευμένα για να αναπτύξουμε τις δεξιότητες που χρειάζονται για τις εξετάσεις. Το πρώτο διάστημα τα παιδιά νοιώθουν λίγο παράξενα γιατί αντιλαμβάνονται ότι αυτά που μαθαίνουν πρέπει να τα χρησιμοποιούν με συγκεκριμένο τρόπο, να εξετάζονται σε συγκεκριμένα είδη ασκήσεων και κάτω από την πίεση του χρόνου. Μετά τον πρώτο πανικό και αφού θέσουμε τους στόχους μας και δούμε πού πρέπει να φθάσουμε, αρχίζουμε να δουλεύουμε με σύστημα και αφοσίωση. Έρχονται πολλές απογοητεύσεις από χαμηλά σκορ, από κενά που πρέπει να καλύψουμε και από άλλες διάφορες δυσκολίες που πρέπει να ξεπεράσουμε-αλλά συνεχίζουμε να επιμένουμε με πρόγραμμα και πειθαρχία.
Και ύστερα από λίγο αρχίζει να έρχεται η αλλαγή!!!
Ξαφνικά βλέπουμε τα παιδιά να σοβαρεύουν, το μυαλό τους αρχίζει να δουλεύει διαφορετικά… αρχίζουν να βάζουν σε εφαρμογή τις μεγάλες δυνάμεις που κρύβουν και δεν το ξέρουν:
-το εσωτερικό κίνητρο να τα πάνε καλύτερα
-την συνεχή προσπάθεια για καλύτερα σκορ
-την δύναμη της επιμονής
-την προσπάθεια που σε ανταμείβει με την αίσθηση ότι ξεπερνάς δυσκολίες
Όταν φθάνουμε εκεί ξέρω ότι αρχίζουμε να κερδίζουμε το παιχνίδι, γιατί δεν μπορεί κανένας δάσκαλος-όσο καλός και να είναι να «περάσει» μαθητές στις εξετάσεις αν δεν μπορέσει να τους παρακινήσει να δουλέψουν για τον εαυτό τους.
Και αυτά που βιώνουν τα παιδιά είναι πέρα από την απλή εκμάθηση της γλώσσας-είναι μαθήματα ζωής και ανάπτυξη δεξιοτήτων που θα τα συνοδεύουν στη ζωή τους και ας μην το αντιλαμβάνονται τότε.
Και εξηγώ ποιες δεξιότητες εννοώ:
1) την δύναμη της συγκέντρωσης: για να διαβάσουν, να γράψουν ή να ακούσουν με προσοχή και να απαντήσουν σωστά κάτω από την πίεση του χρόνου πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένα, το μυαλό τους να δουλεύει σε άλλα επίπεδα-και αυτό θα πρέπει να το κάνουν και αργότερα στη δουλειά τους όταν θα έχουν να αναπτύξουν ένα έργο.
2) την προσοχή στην λεπτομέρεια: οι ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσουν είναι σκόπιμα επιλεγμένες για να τα μπερδέψουν-χρειάζεται μεγάλη προσοχή για να επιλέξουν τη σωστή.
3) την παραγωγή ιδεών και επιχειρημάτων: για να αναπτύξουν τα θέματα των εκθέσεων, να ψάξουν μέσα τους και στις γνώσεις τους αυτό που χρειάζεται για να πείσουν τον αναγνώστη του γραπτού τους, που είναι ο εξεταστής τους.
4) την προσοχή στον συνομιλητή τους, για να καταλάβουν τι εννοεί και πως θα βρούν τις απαντήσεις σ’αυτά που τους ζητάει- την συνεργασία με άλλο άτομο στην παραγωγή επιχειρημάτων για να πείσουν κάποιον τρίτο-που εδώ είναι ο εξεταστής τους- σε μία υποθετική κατάσταση
Και όλα αυτά σε μία ξένη γλώσσα...
Και όλα αυτά τα καταφέρατε παιδιά και μπράβο σας!
Είδατε κάτι μικρό από αυτά που μπορείτε να πετύχετε αν θέλετε, και αυτή τη στάση πρέπει να κρατήσετε και αυτές οι δεξιότητες να συνεχίζουν να αναπτύσσονται για να τις επιστρατεύετε κάθε φορά που χρειάζεται.
Και κάποιες τελευταίες συμβουλές:
--Συνεχίζετε να μαθαίνετε καινούργια πράγματα, για πολλά από τα οποία θα χρειαστείτε τη ξένη γλώσσα σε πολύ καλό επίπεδο.
--να συγκεντρώνεστε σε ό,τι κάνετε και να αφιερώνετε χρόνο και κόπο-και τότε ο εαυτός σας θα σας εκπλήξει…
--να επιμένετε παρά τις δυσκολίες και τις τυχόν αποτυχίες-να αναλύετε την αποτυχία να βρίσκετε τι φταίει και να συνεχίζετε ακάθεκτοι
--μη φοβάστε να ονειρεύεστε και να βάζετε υψηλούς στόχους -αφού βρείτε τι θέλετε για την ζωή σας και μετά να παλεύετε να τους υλοποιήσετε. Η οικογένεια και οι δάσκαλοι έχουν ένα μόνο ρόλο, να σας στηρίζουν και να σας βοηθούν να πραγματοποιήσετε το όνειρό σας.
Και όλα αυτά δεν είναι μόνο για να βρείτε καλή δουλειά ή να βγάλετε πολλά χρήματα και να αποκτήσετε υλικά αγαθά αλλά για να γίνετε άτομα με δυνατή προσωπικότητα, να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες σας, να νοιώσετε την χαρά της δημιουργίας και να γίνετε ευτυχισμένοι.
Βγείτε στη ζωή και σαρώστε την, γιατί σας αξίζει ένα καλύτερο μέλλον!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου